The Illustrators Survival Guide is back in an extended version with a new chapter dedicated to editorial illustration and an expansion on the theme of the portfolio, and tries to give an answer to the many "How do you do that?" in creative, design and market management. How to make a cover, how to c...
The Illustrators Survival Guide is back in an extended version with a new chapter dedicated to editorial illustration and an expansion on the theme of the portfolio, and tries to give an answer to the many "How do you do that?" in creative, design and market management. How to make a cover, how to contact an art director, how to use social media for self-promotion. With texts by Ivan Canu (director Mimaster Illustrazione) and Giacomo Benelli (educational coordinator Mimaster Illustrazione) and tips from internationally renowned art directors, publishers and illustrators such as Matt Dorfman, Emiliano Ponzi, Riccardo Vecchio, Noma Bar, Katsumi Komagata, Beatrice Alemagna, The Illustrators Survival Guide is the first in a series of books dedicated to the publishing professions, in collaboration with Fondazione Arnoldo and Alberto Mondadori.
Dimension: 13.0 x 18.0 cm Languages: Italian and English Binding: paperback Pages: 72 1st edition: 2019/03 Edition: 2nd edition 02/2020
Este sitio web almacena datos como cookies para habilitar la funcionalidad necesaria del sitio, incluidos análisis y personalización. Puede cambiar su configuración en cualquier momento o aceptar la configuración predeterminada.
Las cookies necesarias ayudan a hacer una página web utilizable activando funciones básicas como la navegación en la página y el acceso a áreas seguras de la página web. La página web no puede funcionar adecuadamente sin estas cookies.
Personalización
Las cookies de personalización permiten a la página web recordar información que cambia la forma en que la página se comporta o el aspecto que tiene, como su idioma preferido o la región en la que usted se encuentra.
Análisis
Las cookies estadísticas ayudan a los propietarios de páginas web a comprender cómo interactúan los visitantes con las páginas web reuniendo y proporcionando información de forma anónima.
Marketing
Las cookies de marketing se utilizan para rastrear a los visitantes en las páginas web. La intención es mostrar anuncios relevantes y atractivos para el usuario individual, y por lo tanto, más valiosos para los editores y terceros anunciantes.